隨筆

很久沒有這樣的大型聚會。很喜歡<祢是神>這歌。快踏入第十年的光景,腦海浮現無數與神一起走過的片段。曾沮喪、失望,也曾奮力擺脫孤單的心情,更望不透將來。「願我可,共祢一起尋路向,才能重拾信心,編織心裡夢與想」,歌詞很感動,唯獨神,才能伴我編織一個又一個的夢,也是祂,與我一起走向未來。

夢想,代價很大。閱巴金的<十年一夢>,不曾有他的體驗,卻深有體會。

「我給趕入了夢鄉。我受盡了折磨,滴著血挨著不眠的長夜。多麼沉的夢,多麼難挨的日子!我不斷地看見解帶著血的手掌,我想念我失去的蕭珊。夢露出吃人的白牙向我撲來。
在痛苦難熬的日時候,我接連聽到一些友人的噩耗,他們都是用自己的手結束生命的。夢的人代價實在太大了。
我不是戰士,我能夠活到今天,並非由於我的勇敢,只是我相信一個真理:
任何夢,都是會醒的。」

甜夢、噩夢,也會有夢醒的時候。夢醒時,但我想,那天會看到的,卻是神為我行的大事。

留言

Isabella說…
I was very moved when I sing on stage today as well.

Very grateful to read your sharing. I admire you being such a daring dreamer...and so honest to share your struggles. You are living an example of faith to hold on to the hope God promise. Thanks for your encouraging conviction. We will see God's glory in our lives.
Isabella說…
To all,

Long time haven't visited the blog...sorry for being lazy. Just read through the writings since last year December and find that how much I miss knowing from you all.
I want to write something as well...but I can't find the hyperlink to the new message post (should it be on the right top corner?...do I have to reactivate my account?)
Sinnerpig說…
Isabella,

to post on blog, press "更多" from gmail (左上角附近)

then, press "Blogger"

then press "New Post"

Kenneth

熱門文章